20 Ekim 2010 Çarşamba

Süs Yoncası ( Oxalis )

Ne zaman diktiğimi hatırlamıyorum. Çook uzun yıllardır yetiştiriyorum.
Çok dayanıklı ve vefakar bir çiçek. (arsız demek istemiyorum, zira böyle güzel bi çiçeğin arsız olması işime geliyor.)

Toprağı kurudukça su veriyorum. Yarı gölge veya tam güneş, her ortama ayak uydurabiliyor, ama güneş görmeden çiçek açması mümkün olmuyor.
Gübreği isteği yok aslında, ama ben saksı değişimi yapmadığım için gübre takviyesi yapıp, seyreltiyorum.

Çok yaşlandığını düşündüğüm yıllarda da, tohumdan çıkanlarla tazeleme yapıyorum. Çabuk büyüyorlar.



Önce pembe ile başlamıştım, 2 yıl önce nasıl olduğunu bilemediğim bir şekilde çimlenen tohumlarda bir tanesi beyaz çıktı. Ben de aynı saksıda iki fideyi birleştirdim. Görüntü muhteşem oldu ama seneye ayıracağım, beyaz baskın gelişip, pembe kökün büyümesine izin vermiyor.

Bahçede yetiştiriyorsanız, tazelemenize gerek kalmıyor, istediği kadar ortama yayılıp rahat ediyor.

Sarısı da var ama beyaz ve pembe kadar ilgimi çekmiyor. Çiçekleri daha iri.




9 yorum :

elmalı kurabiye dedi ki...

Ben de bayılıyorum bu yoncalara.Beyazını edinemedim bir türlü.Blogunuza bayıldım.hemen üye oldum.tek tek inceleyeceğim.

Ülker dedi ki...

Hoşgeldiniz Sevgili elmalı kurabiye. :)
Karınca kararınca güzellikleri paylaşmaya çalışıyorum. Yoncamı her bahar seyreltiyorum, arzu ederseniz ayırma zamanında köklerinden seve seve gönderirim.
Beğeniniz beni sevindirdi, çok teşekkür ederim. :)

elmalı kurabiye dedi ki...

canım,teklifine hayır diyemeyeceğim,blogunu tek tek inceliyorum.Benim blogumda çiçek bölümü sizinki kadar kapsamlı ve düzenli değil.gözlerim kamaştı.

Ülker dedi ki...

Bu güzel yorumlar bana güç veriyor.
Bahara yoncamı seyahat için hazırlayacağım. :)

esin dedi ki...

çok güzel bendede bu yoncanın öor yapraklısından var isterseniz gönderebilirim lila renkli çiçekler açıyor sevgilerimle...

Ülker dedi ki...

Harikasınız Esin Hanım,teşekkür ederim. Bu yıl yoğun geçiyor, çiçeklerime zaman ayıramadığım için, bir müddet yeni çiçek edinemeyeceğim. Almış kadar mutlu oldum. Sağolun. :)

merdo dedi ki...

Merhaba,bende sizin gibi pembe ve beyaz oxalis yetiştiriyorum saksıda. merak ettim nasıl toprak kullanıyorsunuz ? ben yapı marketten aldığım hazır toprağı kullanıyorum ama sulayınca ıslak kalıyor ve uzun süre kurumuyor. oxalis pek suyu sevmez diye biliyorum ama. bakımında neler yapıyorsunuz anlatırsanız çok yardımcı olacaktır. bendekiler sizinki gibi yoğun yapraklı ve çiçekli olmuyor malesef.
bu arada sarı oxalis var demişsiniz. onların kökünde yumrular var mı? aslında sarısına da sahip olmak isterim :) bloğunuz çok güzel tebrik ederim.

zübeyde beyaz dedi ki...

merhabalar benımde var ama yerını degıstırdım yolculuk sırasında zarar gordu sanırım ve yaprakları tek tek kurudu.. sımdı yenıden kucuk kucuk cıkıyor ama cıkanlarda cok zayıf cabuk kuruyor ne yapabilirim acaba?

Ülker dedi ki...

Hoşgeldiniz Zübeyde Hanım. Saksı dar gelmiş veya aşırı sulanmış olabilir. Saksısını değiştirin ve toprak harcı geçirgen olsun. Derince bir budama yapıp bekleyin. Arsızdır, çabuk kurumaz.